12 kwietnia 2013

Powracający sen

Niektóre sny albo powracają nieustannie, albo pojawiają się w pewnych okresach życia i pozostawiają w pamięci uporczywe wspomnienie. Zjawiają się zawsze w tej samej formie, w wariancie bardziej optymistycznym lub bardziej niepokojącym. To powracające sny. Zazwyczaj nasilają się wraz z wiekiem śniącego

Ten rodzaj snu wprawia w ruch osoby lub archetypy, które informują nas o procesie indywidualizacji, to znaczy uwidaczniają konkretne i osobiste zmagania, służące przewidzianemu dla każdego z nas rozwojowi. Odpowiadają podobnym zmaganiom, stale powracającym w naszym życiu. Wskazują nam słabości, nad którymi należy zapanować. Powracający sen wskazuje drogę osobistego rozwoju i rozlicznych inicjacji prowadzących do osiągnięcia doskonałości.

 
Stanowi łącznik prowadzący do nieświadomych reakcji i popędów, które, choć na razie stłumione, wcześniej czy później powinny być dostrzeżone, aby wyzwolić cały potencjał energii i nadać mu najwyższy stopień dojrzałości. Pewna kobieta twierdziła, że zobaczyła we śnie całe swoje życie, kiedy miała zaledwie dziesięć lat.
"Miałam sen, którego nigdy nie potrafiłam zapomnieć. Widziałam olbrzymi krzyż, który stał się drogą bez końca, szłam tą drogą, widziałam bezkresną i wspaniałą panoramę. W pewnej odległości znajdował się krzyż z początku snu, ale jego wygląd stopniowo się zmieniał".
Kobieta, która utrzymywała, że ten sen pozwolił jej zrozumieć własne przeznaczenie, musiała dużo przeżyć, bo kiedy to mówiła, miała siedemdziesiąt lat. Kolor jej snu wskazywał na akceptację poświęcenia.
"Bardzo w życiu cierpiałam, ale nie żałuję tego" - wyznała kobieta. Wcale nie była smutna, wprost przeciwnie, radość promieniejąca z jej twarzy wyrażała głęboki spokój wewnętrzny. Nie buntowała się przeciwko tym próbom. Wyznała, że pod koniec krzyże nie były szare, lśniły barwami szlachetnych kamieni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz